Gimgim’de JES’e karşı nöbet eylemi 53’üncü gününde

Mûş’un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyünde planlanan Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı başlatılan nöbet eylemi 53’üncü gününe ulaştı. Nöbeti bu kez Qasiman köyü sakinleri devraldı.

Amerika merkezli IGNIS H2 Enerji Üretim A.Ş. tarafından Xwarik köyünde yapılması planlanan Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı başlatılan çadır nöbeti devam ediyor.

Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi öncülüğünde sürdürülen eylem, 53’üncü gününe girerken bölge halkının projeye karşı tepkisi de sürüyor.

Nöbet alanındaki çadırlara Kürtçe, Kırmanckî ve Türkçe pankartlar asıldı.

Pankartlarda, “Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet. JES istemiyoruz” mesajı yer aldı. Eylemciler, projenin bölgenin doğal yaşamına, tarım alanlarına ve su kaynaklarına zarar vereceğini belirterek JES projesinden vazgeçilmesini talep ediyor.

Dayanışma esasına göre sürdürülen nöbet eyleminde bu kez Qasiman köyü sakinleri nöbeti devraldı.

Çevre köylerden yurttaşların yanı sıra çeşitli demokratik kitle örgütleri ve ekoloji aktivistleri de nöbet alanını ziyaret ederek desteklerini sürdürüyor.