Serhadlılar 'Özgürlük Mitingi' için yola çıktı
Serhad kentlerinden çok sayıda kişi Wan'da yapılacak "Özgürlük Mitingi" için yola çıktı.
Serhad kentlerinden çok sayıda kişi Wan'da yapılacak "Özgürlük Mitingi" için yola çıktı.
Önder Apo'nun fiziki özgürlüğü için Wan’da “Özgür Önderlikle Demokratik Topluma” şiarıyla saat 17.00’da miting gerçekleştirilecek. Newroz Alanı'nda gerçekleştirilecek "Özgürlük Mitingi”ne katılmak amacıyla halk Serhad’ın Erzirom, Mûş, Îdir, Agirî ve Colemêrg kentlerinden yola çıktı.
ERZIROM
Miting için Erzirom'un Qereyazi (Karayazı), Xoresan (Horasan), Tatos (Tekman) ilçeleri olmak üzere birçok noktadan araçlar Wan'a doğru hareket etti.
MÛŞ
Mûş'tan merkez, Kop (Bulanık), Milazgir (Malazgirt) ve Gimgim (Varto) olmak üzere çok sayıda kişi mitinge katılmak üzere yola çıktı.
AGIRÎ
Agirî’de halk ve demokratik kitle örgütü temsilcileri bir araya gelerek miting için yola çıktı. Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Agirî İl Örgütü binası önünde toplanan çok sayıda kişi, erbaneler ve şarkılar eşliğinde büyük bir coşkuyla Wan’a hareket etti. Kentin tüm ilçelerinden de halk araçlarla Wan’a doğru yola çıktı.
ÎDIR
Îdir’de de çok sayıda kişi, sabahın erken saatlerinde Îdir Otogarı’nda buluşarak otobüslerle coşkulu bir şekilde Wan’a doğru yola çıktı.
COLEMÊRG
Colemêrgliler de miting için yola koyuldu. Colemêrg’in dört bir yanında mitinge katılmak yola çıkan 7’den 70’e herkes, Elbak (Başkale) girişinde halay çekti. Ulusal kıyafetleriyle etkinliğe katılan genç ve kadınlar seslendirdikleri kilamlarla halay çekti. Çevredeki halk da halaya katıldı. Ardından Wan merkeze geçmek için yeniden yola çıkıldı.