Devrim Muhafızları: ABD'nin saldırılarına karşılık verdik

İran Devrim Muhafızları, ABD ordusunun bazı ticaret gemilerine yönelik saldırıları gerekçe göstererek İran topraklarına saldırı düzenlediğini açıkladı. İran, saldırılara karşı ABD askeri üslerini füzelerle hedef aldıklarını belirtti.

Devrim Muhafızları, ABD ordusunun bazı İran gemilerine ve özellikle Hürmüz Boğazı'ndaki bazı noktalara düzenlediği saldırılar hakkında resmi bir açıklama yayımladı.

Açıklamada, İsrail'in Güney Lübnan'daki ateşkesi ihlal etmesinin ardından ABD yönetiminin de her zamanki gibi verdiği sözleri çiğnemeye başladığı ifade edildi. Devrim Muhafızları, ABD'nin saldırılarına karşılık olarak şu açıklamayı yaptı:

"Deniz kuvvetlerimiz, bölgedeki ABD askeri üslerini füzelerle hedef alarak bu saldırılara karşılık verdi."

Ayrıca, bu tür saldırıların tekrarlanması halinde İran'ın vereceği karşılığın çok daha sert ve kapsamlı olacağı uyarısında bulunuldu.

ABD: İRAN'IN SALDIRILARINA KARŞILIK VERDİK

Öte yandan, cuma günü İran'ın insansız hava araçlarıyla ABD'ye ait bazı sivil yük gemilerine saldırdığı bildirildi. ABD, bu saldırıyı açık bir ihlal olarak nitelendirdi.

Dün gece ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), İran'ın Hürmüz Boğazı'nda seyreden Singapur bandıralı bir ticaret gemisine yönelik İHA saldırısına karşılık olarak, boğaz yakınlarındaki İran'a ait bazı füze ve insansız hava aracı noktalarını hedef aldıklarını açıkladı.

Bu gelişmeler, İran ile ABD'nin bazı konularda ön mutabakata vardığı ve nihai bir anlaşmaya ulaşmak amacıyla müzakerelere başladığı bir dönemde yaşanıyor.