Gimgim’da JES Nöbeti 51’inci gününde

Mûş’un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyünde planlanan Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı başlatılan çadır nöbeti 51’inci gününe girdi.

Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi öncülüğünde sürdürülen nöbeti bu kez Dirba, Yekmal ve Kevirhingîv köyü sakinleri devraldı.

Nöbet alanını ziyaret eden Demokratik Birlik İnisiyatifi Mûş Temsilcisi Yafes Dinar ile MİA-FED Wan Eşbaşkanı Nazime Arvas, Kürdistan’da enerji projeleri adı altında yürütülen ekolojik tahribata dikkat çekti.

Yafes Dinar, barajlar, HES’ler ve JES projeleriyle Kürt coğrafyasında doğanın tahrip edildiğini belirterek, Xwarik’teki direnişi desteklediklerini ve projeye karşı mücadeleyi sürdüreceklerini söyledi.

Nazime Arvas ise doğaya yönelik tahribatın talan politikalarının bir parçası olduğunu vurgulayarak, Kürt halkını ekolojik yıkıma karşı yaşam alanlarını savunmaya çağırdı. 

Nazime Arvas, Gimgim halkının temiz ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı için direndiğini ifade etti.