Önder Apo’nun fiziki özgürlüğünün sağlanması ve Barış ve Demokratik Toplum Süreci’nin ilerletilmesi talebiyle çalışmalarını sürdüren DEM Parti, DBP ve TJA, 28 Haziran’da Amed’de kitlesel bir miting düzenleyecek. “Özgürlük İçin Demokratik Toplum” şiarıyla gerçekleştirilecek mitingde, Önder Apo’nun özgürlüğünün demokratik çözüm ve kalıcı barışın temel koşulu olduğu vurgulanacak. Kürdistan’ın ve Türkiye’nin birçok kentinden binlerce kişinin katılması beklenen miting için hazırlıklar sürüyor. Özgürlük Mitingi’nin hazırlıklarına ilişkin Tertip Komitesi üyesi Guliz Kaya, ANF’ye konuştu.
‘SÜRECİN BAŞARIYA ULAŞMASI İÇİN ÖNDER APO’NUN ÖZGÜRLÜĞÜ ŞART’
27 Şubat’ta yapılan çağrıyla başlayan Barış ve Demokratik Toplum Süreci’nin yeni bir dönemin kapılarını araladığını belirten Guliz Kaya, sürecin başarıya ulaşmasının en temel koşullarından birinin Önder Apo’nun fiziki özgürlüğünün sağlanması olduğunu ifade etti.
Kürt sorununun demokratik çözümünün ancak doğrudan muhataplarla yürütülecek bir müzakere süreciyle mümkün olabileceğini ifade eden Guliz Kaya, “Başından beri hem Kürt Özgürlük Hareketi hem siyasi partimiz hem de demokratik kurumlarımız Önder Apo’yu bu sürecin baş müzakerecisi olarak görüyor. Kürt sorununun demokratik çözümü konuşulurken Önder Apo’nun statüsü ve özgürlüğü temel bir başlık olarak ele alınmalıdır. Bu nedenle 28 Haziran’daki miting yalnızca bir alan etkinliği değil, aynı zamanda halkın taleplerini görünür kılacak tarihi bir buluşmadır” dedi.
‘MECLİS GÜNDEMİNE HALKIN TALEPLERİNİ TAŞIMAK İSTİYORUZ’
Mitingin aynı zamanda siyasal iktidarın gerekli adımları atması açısından önemli bir basınç oluşturacağını dile getiren Guliz Kaya, “1 Temmuz’da tatile girmesi beklenen Meclis’in çalışma süresinin uzatılması önemli bir gelişmedir. Bu süreçte milyonların taleplerini güçlü biçimde ortaya koyması gerekiyor. Eğer bu mitingi güçlü bir katılımla gerçekleştirirsek hem Önderliğin elini güçlendirmiş olacağız hem de devletin demokratik çözüm yönünde adım atmasının önünü açacağız. Bu nedenle Amed mitingi tarihi bir öneme sahiptir. Miting yalnızca bir özgürlük talebi değil, aynı zamanda demokratik toplum talebidir. Bugün kapitalist sistem sosyal, ekonomik ve siyasal alanlarda halklar üzerinde ciddi bir baskı kuruyor. Demokratik toplum talebi tam da bu nedenle önemlidir. Kadınların yaşam hakkını savunmak, gençlere umutlu bir gelecek bırakmak ve halkların eşit, özgür bir yaşam kurabilmesi için alanlarda olacağız. Mitingimizin temel amaçlarından biri de budur” diye konuştu.
‘ÖNDER APO HERKESLE DOĞRUDAN GÖRÜŞEBİLMELİ’
Sürecin sağlıklı ilerleyebilmesi için Önder Apo’nun toplumun tüm kesimleriyle engelsiz biçimde görüşebilmesi gerektiğini söyleyen Guliz Kaya, “Önder Apo’nun yalnızca belirli zamanlarda ya da devletin izin verdiği ölçüde değil, ihtiyaç duyduğu her anda siyasi partiler, demokratik kurumlar, insan hakları örgütleri, gazeteciler, akademisyenler ve uluslararası çevrelerle görüşebilmesi gerekiyor. Fiziki özgürlük talebimizin temelinde de bu gerçek yatıyor. Çünkü bu sürecin yürütücüsü ve çağrısını yapan kişi Önder Apo’dur. Sürecin ilerleyebilmesi için iletişim kanallarının tamamen açılması hayati önemdedir” ifadelerini kullandı.
‘28 HAZİRAN’DA MİLYONLARLA İSTASYON MEYDANI’NDA BULUŞALIM’
Son olarak halka çağrıda bulunan Guliz Kaya, başta Amed halkı olmak üzere Kürdistan’ın tüm kentlerinde yaşayan yurttaşları mitinge katılmaya davet ederek sözlerini şöyle tamamladı: “Yaklaşık 16 aydır sahada yoğun bir çalışma yürütüyoruz. Barış konusunda ısrarcıyız. Uzun süredir yürüttüğümüz çalışmaların somut sonuçlara ulaşması ve halkın taleplerinin karşılık bulması için 28 Haziran’da milyonlarla alanlarda olmalıyız. Kadınlar, gençler, emekçiler ve toplumun tüm kesimleri bu mitingde yer almalıdır. Özgürlüğümüz için, geleceğimiz için, çocuklarımızın geleceği için, güvenli ve demokratik bir yaşam için herkesi 28 Haziran günü saat 17.00’de Amed İstasyon Meydanı’nda buluşmaya çağırıyoruz. Hep birlikte sesimizi yükseltelim, taleplerimizi ortaya koyalım ve Barış ve Demokratik Toplum Süreci’nin başarıya ulaşmasına katkı sunalım.”