Bağdat’ta kadınlar eylemdeydi
Bağdat'ta kadınlar, boşanma durumunda çocukların velayet hakkını etkileyen çocuk koruma yasasında yapılmak istenen değişikliklere karşı eylem gerçekleştirdi.
Bağdat'ta kadınlar, boşanma durumunda çocukların velayet hakkını etkileyen çocuk koruma yasasında yapılmak istenen değişikliklere karşı eylem gerçekleştirdi.
Bir grup Iraklı kadın, Bağdat'ın Tahrir Meydanı'nda toplanarak annelik haklarını ve çocuklarının geleceğini korumak amacıyla gösteri düzenledi. Kadınlar, eylem sırasında çocukların velayet hakkının ellerinden alınmasına yönelik girişimleri sert bir şekilde reddetti.
Onlarca kadın saat 10.00'da Bağdat'ın Tahrir Meydanı'nda toplandı. Eylemde kadınlar, parlamentodan çocuk hakları konusundaki yasal ve denetleyici sorumluluklarını yerine getirmesini talep etti.
Kadınlar, “Çocukların çıkarlarının korunması talebimizdir” ve “Çocuk haklarını koruyun” sloganları attı. Kadınlar, çocukların korunması ve mutluluğunun her şeyin üzerinde tutulması gerektiğini vurguladı.
Protestocular, temel amaçlarının annelerin sesini hükümete ve parlamentoya duyurmak olduğunu belirtti. Ayrıca parlamentoya, yasa hazırlama süreçlerinde sorumlu davranması çağrısında bulunarak annelerin ve çocukların meşru haklarının tam anlamıyla güvence altına alınmasını istedi.