Roboskîli aileler: Barış yüzleşmeyle gelir
Roboskî Katliamı’nın 174’üncü ayına ilişkin yapılan açıklamada, “Demokrasi; cezasızlıkla değil hesap vermeyle; barış ise planlı unutturmayla değil, hakikatle yüzleşmeyle mümkündür” denildi.
Roboskî Katliamı’nın 174’üncü ayına ilişkin yapılan açıklamada, “Demokrasi; cezasızlıkla değil hesap vermeyle; barış ise planlı unutturmayla değil, hakikatle yüzleşmeyle mümkündür” denildi.
Şirnex’in Qileban (Uludere) ilçesine bağlı Roboskî köyünde 28 Aralık 2011 tarihinde savaş uçaklarının bombardımanı sonucu aralarında çocukların da olduğu 34 kişi katledildi. Katliamın aydınlatılması için kurulan Roboskî İçin Adalet Girişimi, katliamın 174’üncü ayına ilişkin yazılı açıklama yaptı. Roboskî Katliamı’na yönelik cezasızlığa dikkat çekilen açıklamada, cezasızlığın bir yönetim tekniği olduğu ifade edildi.
Ankara’da 7-8 Temmuz’da düzenlenecek NATO Zirvesi öncesinde ev baskınlarıyla yapılan gözaltılara da tepki gösterilen açıklamada, “Yönetenler bilmelidir ki, bu topraklarda demokrasi; cezasızlıkla değil hesap vermeyle; barış ise planlı unutturmayla değil, hakikatle yüzleşmeyle mümkündür” denildi.
KADİR İNANIR DA ANILDI
Açıklamada ayrıca Kadir İnanır da anılarak şunlar vurgulandı:
“Sinemada jandarma dipçiğiyle, karlar altında donarak ya da sarp kayalıklarda yürüyerek sınanan ‘Katırcılar’, 28 Aralık 2011 gecesi devletin en modern savaş uçaklarından atılan bombalarla katledildiler. Bugün hem o insanları hem de ömrünü toplumsal barışa, yüzleşmeye ve adalete adayan o büyük sanatçıyı, barış elçisi Kadir İnanır’ı saygıyla anıyoruz. Onun sinemada ve hayatta görünür kıldığı o adalet arayışı, Roboskî için sürdürülen hafıza merkezli direnişin en sanatsal, en hakiki bağlarından biridir.”