Mülakat Mağduru Öğretmenler Platformu ile Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası’nın Ankara’da sürdürdüğü açlık grevi eylemi 8’inci gününe girdi. Öğretmenler, verilen sözlerin tutulmasını ve yaşadıkları mağduriyetlerin giderilmesini istiyor.
Mezopotamya Ajansı’nın haberine göre Konya’dan Ankara’ya gelen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni Emine Ozan, 2023 öğretmen atamalarında mülakat sistemi nedeniyle atama hakkını kaybettiğini belirtti. KPSS sıralamasında atanabilecek konumda olduğunu ifade eden Emine Ozan, mülakat sonrasında sıralamasının gerileyerek kontenjan dışında kaldığını söyledi.
Sorunlarını siyasi partilere ve Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerine taşıdıklarını dile getiren Emine Ozan, “Kimse bize haksız olduğumuzu söylemiyor. Herkes haklı olduğumuzu söylüyor ama hakkımızı teslim etmiyorlar” dedi.
MHP tarafından hazırlanan yasa teklifinin Meclis gündemine alınmadığını da belirten Emine Ozan, mağduriyetlerin giderilmesi için somut adım atılmasını istedi.
Öğretmenler, ataması yapılmayan eğitimciler ile özel sektörde düşük ücretlerle çalışan öğretmenlerin ortak mücadele yürüttüğünü vurguluyor. Emine Ozan, bazı eylemcilerin günlerdir açlık grevinde olduğunu belirterek yetkililere seslerini duymaları çağrısında bulundu.
Yedi gündür annesiyle Ankara’da bulunan 14 yaşındaki kızı da, öğretmenlerin taleplerinin karşılanmasını isteyerek, “İnsanlar burada haklarını bekliyor. Annemin atanmasını çok istiyorum” dedi.