Türkiye, 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara’da yapılacak NATO Zirvesi’ne hazırlanıyor. Zirve öncesi Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nın yürüttüğü soruşturma kapsamında 23 Haziran’da devrimcilere, sosyalistlere ve muhaliflere yönelik yapılan operasyonlarda 225 kişi gözaltına alındı.
Soruşturma kapsamında gözaltına alınanlardan 34 kişi ev hapsi ve adli kontrol şartıyla serbest bırakılırken, 178’i hakkında tutuklama kararı verildi.
Kaldıraç Hareketi temsilcisi Hakan Dilmeç, NATO Zirvesi’ni ve yaşanan baskıları ajansımıza değerlendirdi. Emperyalist düzenin büyük bir krizde olduğunu belirten Dilmeç, şunlara dikkat çekti: “Kapitalist-emperyalist düzen büyük bir kriz ve çözülüş içinde. İnsanlığa sunabildikleri tek gelecek, onlar adına ölümüne çalışmak, onların savaşlarında bizim gibi işçi-emekçilere karşı silah doğrultmak.
Bu krizden yeni bir paylaşım savaşı ile çıkmak istiyorlar. Dünya, Ekim Devrimi nedeniyle yarım kalmış 1. Paylaşım Savaşı’nın öncesine geri dönmüş durumda. Bölgemiz bu savaşın odak noktalarından biri.
Adana'da yeni NATO kolordusu kurulması kararı, Boğazın Karadeniz çıkışında oluşturulan yeni üs, NATO zirvesinin neden burada yapıldığına dair bir fikir veriyor. Buna güncel olarak İran'a karşı kara ordularını da kapsayan yeni bir saldırının planları da olacak muhtemelen. Son ABD-İsrail saldırısı sırasında görülen NATO içindeki ‘çatlakların’ giderilmesi de bir gündem olacaktır.”
‘SARAY REJİMİ EFENDİLERİNE LİYAKAT GÖSTERİYOR’
Yaşanan tutuklamaları Türkiye’deki rejimin, efendilerine liyakat gösterme çabası olarak değerlendiren Dilmeç, “Bu ülkenin egemenleri, Saray rejimi, emperyalist efendilerine liyakatlerini göstermek için bu operasyonları yapıyor. Aynı zamanda pervasız sömürüye, doğanın yağmasına, gençliğin geleceksizliğe itilmesine karşı biriken öfkeyi de biliyorlar. Bunun yanında toplumdaki anti-emperyalist damarı da biliyorlar. İşte onları korkutan budur. Bu nedenle sürekli yeni bir Gezi Direnişi kabusu görüyorlar. Korkularını, Saray rejimine karşı büyük öfke içindeki topluma bulaştırmak istiyorlar” dedi.
‘TÜRKİYE, ORTADOĞU’DAKİ TEK RESMİ NATO ÜLKESİ’
Son dönemde özellikle Ortadoğu’da yaşanan savaşlara da değinen Hakan Dilmeç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Avrupa’daki emperyalist devletler, örneğin Almanya ve Fransa, 2029-2030 yıllarında Rusya’yla savaşacaklarını söylüyor. İngiltere’yle birlikte Ukrayna toprakları üzerinde süren savaşın devamı için Ukrayna’daki Neo-Nazi çeteye her türlü desteği vermeye devam ediyorlar. Diğer taraftan da Ortadoğu’da Suriye’nin sömürgeleştirilme süreci, Filistin’deki katliamlar ve son olarak da İran’a saldırılarda açığa çıkan savaşı büyüten politikaları var.
İsrail’in ABD ile yaptığı saldırganlıkları bir yanda tutarsak, Türkiye Ortadoğu’daki tek resmi NATO üyesi devlet. Türkiye hem Rusya konusunda hem de İran konusunda açıktan taraf olarak gözükmemeye çalışsa da Hakan Fidan İran savaşının ilk günlerinde İran’ı suçlayan açıklamalar yapmıştı. Bu toplantıyla beraber hem Rusya’ya karşı Avrupa ile birlikte hem de ABD-İsrail ile birlikte Ortadoğu’da daha etkin roller oynaması gerekecektir.
Bunlar tabii ki onların planları, ama bir yandan da İran halkının topraklarına yönelik saldırılara karşı direnişinin açtığı bir yol var. Filistin halkıyla uluslararası dayanışma ve bu direnişin emperyalist savaş karşıtı bir harekete dönüşme eğilimi bulunmaktadır. Dünyanın her yerinde egemenlere ve onların yıkımına karşı süren direnişler, NATO’nun ve işbirlikçilerinin planlarını bozma gücünü de barındırmaktadır.”