M. Nuri Avras ile aynı çatışmada şehit düşen Rojavalı gerilla Seyfettin Xelef (Birîn) mezarları başında anıldı. Tetwan’ın Karşıyaka Mahallesi’nde bulunan mezarlıkta düzenlenen anmaya, eşi Nazê Avras, Şehit Anneleri, DEM Parti ilçe yöneticileri ve aile yakınları katıldı.
M. Nuri Avras’ın mezarı başında konuşan eşi Nazime Avras, şehitleri anarken söz söylemenin zorluğuna söyledi.
Nazime Avras, “Bu arkadaşlar, Kürt halkının geleceği için mücadele ederek yaşamlarını ortaya koydular. Heval Şahin, Heval Dilbirîn, Heval Hozan Mizgîn ve tüm Kurdistan şehitlerini; mezarları olan ya da olmayan bütün şehitleri saygıyla anıyoruz. Biz onlara borçluyuz. Eğer onlar olmasaydı bugün Kürt halkını hatırlayan ve tanıyan olmayacaktı. Bu şehitlerin fedakârlıkları ve emekleri sayesinde bugün bütün dünya Kürtleri tanıyor” dedi.
Nazime Avras, konuşmasında eşi M. Nuri Avras ile yaşadığı bazı anıları da paylaştı. Eşinin mücadeleye bağlılığına dikkat çeken Nazime Avras, şunları söyledi:
“Bir gün kendisine, ‘Neden bu işlerin içindesin, senin çocukların var’ dedim. Bana, ‘Sadece bizim çocuklarımız yok, binlerce insanın çocuğu var. Bu mücadele onların da mücadelesidir, sadece bizim değil’ diye cevap verdi.
Bir başka gün ise hakkında ihbar yapıldığını öğrenmişti. O zaman bana, ‘Artık ancak cenazem Tatvan’a gider. Ben bir daha sağ olarak Tatvan’a dönemem’ dedi. Yakında savaşa katılacağını söylüyordu. Ayrıca, ‘Nerede yaşamımı yitirirsem yitireyim, mezarım Tatvan’da olmalıdır’ demişti. Çünkü Tatvan’a büyük bir sevgiyle bağlıydı.”