Gimgim'da JES nöbeti 55'inci gününde: Tatan köylüleri nöbeti devraldı

Mûş'un Gimgim ilçesinde yapılmak istenen Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı başlatılan nöbet eylemi 55'inci gününe girdi. Nöbeti bu kez Tatan köyü sakinleri devraldı.

Mûş'un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyünde, Amerika merkezli IGNIS H2 Enerji Üretim A.Ş. tarafından planlanan Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı sürdürülen nöbet eylemi 55'inci gününe ulaştı.

Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi öncülüğünde sürdürülen nöbet alanındaki çadırlara, Kürtçe, Zazaca ve Türkçe "Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet. JES istemiyoruz" yazılı pankartlar asıldı.

Nöbet eylemini bugün Tatan köyü sakinleri devralırken, çevre köylerden yurttaşlar ile çeşitli demokratik kitle örgütleri de dayanışma ziyaretlerinde bulunarak projeye karşı yürütülen mücadeleye destek verdi.