GÖRÜNTÜLÜ

Darmstadt'ta Oltan kardeşler anıldı: Şehitlerin mirasına sahip çıkacağız

Almanya'nın Darmstadt kentinde İsa (Tayip Oltan) ve Şervan (Kawa Oltan) Oltan kardeşler için anma programı düzenlendi. Yoğun katılımla gerçekleşen etkinlikte konuşan aile üyeleri ve siyasetçiler, şehitlerin mirasına sahip çıkacaklarını vurguladı.

Almanya'nın Darmstadt kentinde, 25 Haziran 1995’te Botan’da şehit düşen İsa (Tayip Oltan) ve 19 – 28 Nisan 2017 tarihlerinde 12 yoldaşıyla birlikte Botan’da şehit düşen Şervan İsa (Kawa Oltan) Oltan kardeşler anısına anma programı düzenlendi.

Şehit Aileleri Derneği (KOMAW), Darmstadt Kürt Halk Meclisi ve Roza Kadın Meclisi tarafından Darmstadt Kültür Derneği salonunda organize edilen anmaya çok sayıda yurtsever, şehit yakını ve dost katıldı.

43 dereceyi bulan sıcak havaya rağmen yoğun katılımın olduğu program, Kürdistan Özgürlük Şehitleri anısına Ey Reqîb marşı eşliğinde yapılan bir dakikalık saygı duruşuyla başladı. Saygı duruşunun ardından açılış konuşmaları yapıldı.

Şehit aileleri adına ilk konuşmayı yapan şehit İsa’nın kızı Nevile Oltan, yaklaşık 30 yıldır bu anmayı beklediklerini belirterek, babasının yalnızca ailesinin değil, tüm halkın ortak değeri olduğunu söyledi.

"Babam yalnızca benim babam değil, hepimizin şehididir" diyen Nevile Oltan, bugün ortaya konulan birlik iradesinin şehitlerin ve Önder Apo’nun yarattığı değerlerin bir sonucu olduğunu ifade etti. Tüm şehit aileleri adına konuştuğunu belirten Nevile Oltan, mücadeleye bağlılık vurgusu yaptı.

Ardından söz alan şehit İsa’nın abisi Şükrü Oltan ise anmaya katılanlara teşekkür ederek, şehitlerin bıraktığı mücadelenin kendileri için onur kaynağı olduğunu dile getirdi. Oltan, şehitlerin izinden yürümeyi sürdüreceklerini söyledi.

KOMAW adına konuşan Ali Konkurt da şehit ailelerine başsağlığı dileyerek, şehitlerin toplumun ortak değeri olduğunu ifade etti. Demokratik barış sürecine en güçlü desteği şehit ailelerinin verdiğini belirten Konkurt, bu sürecin aynı zamanda yaşamını yitirenlerin özlemini duyduğu bir süreç olduğunu söyledi. Konkurt, şehitlerin bıraktığı mirasa sahip çıkmanın ortak sorumluluk olduğunu kaydetti.

Programda konuşan siyasetçi İsmet Kem ise özgürlük mücadelesinde yaşamını yitirenlerin halkın hafızasında önemli bir yere sahip olduğunu belirtti. Şehitlerin değerlerini yaşatan herkesin onların ailesi olduğunu ifade eden Kem, özgürlük mücadelesinin ağır bedellerle yürütüldüğünü belirterek birlik ve ortak mücadele çağrısında bulundu.

Konuşmaların ardından şehit İsa ve Şervan kardeşlerin yaşamını ve mücadelelerini anlatan sinevizyon gösterimi yapıldı. Gösterim sırasında aileler ve halk duygusal anlar yaşarken, program boyunca sık sık sloganlar atıldı.

Anmada sanatçı Hozan Cömert de sahne alarak şehitler anısına eserler seslendirdi. Yoğun sıcaklığa rağmen saatler boyunca salondan ayrılmayan halk, şehitlerin anısını yaşatma ve mücadele mirasına sahip çıkma kararlılıklarını dile getirdi.

Anma programı, aileler tarafından hazırlanan ikramların paylaşılmasıyla sona erdi.