Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan'ın fiziki özgürlüğü talebiyle Amed İstasyon Meydanı'nda "Özgür Önderlikle demokratik topluma" şiarıyla miting düzenlendi. Amed'in yanı sıra çevre kentlerden de on binlerce kişinin katıldığı miting alanına üç ayrı noktadan giriş sağlanırken, alana Önder Apo’nun fotoğrafı asıldı.
Yöresel kıyafetleriyle mitinge katılan gençler, "Bijî Serok Apo" sloganları eşliğinde giriş yaptı. "Mazlum yoldaşın ruhuyla Önderliğin özgürlüğü için buradayız" pankartını taşıyan gençlerin alana girişine polis bir süre izin vermedi. Yaşanan tartışmanın ardından polis geri adım atarken, gençler alkış, zılgıt ve sloganlarla alana girdi.
Miting boyunca katılımcılar "Bê Serok jiyan nabe" ve "Bijî Serok Apo" sloganları attı, Kürtçe stranlar eşliğinde halay çekti.
Tertip komitesi adına ilk konuşmayı DEM Parti Amed İl Eşbaşkanı Abbas Şahin yaptı. Şahin, mitingin yalnızca bir buluşma olmadığını belirterek, "Bugün Amed'de halkların ortak iradesinin ve özgürlük umudunun teminatı olan Önder Apo'nun özgürlüğünün haykırıldığı meydandayız. Burada bulunan herkes inkâra, baskıya ve hukuksuzluğa karşı onurlu bir duruş sergiliyor" dedi.
Demokratik toplumun halkların kendi kimliği, dili ve kültürüyle özgürce yaşayabildiği bir düzen olduğunu ifade eden Şahin, kadınların ve emekçilerin mücadelesiyle inşa edilecek demokratik toplumun barış ve eşitliğin güvencesi olacağını söyledi. Şahin, "Hiçbir baskı halkın özgürlük yürüyüşünü durduramaz. Buradan yükselen irade, özgür ve demokratik bir yaşam isteyen herkesin ortak iradesidir" diye konuştu.
Ardından söz alan DBP Amed İl Eşbaşkanı Ruçem Vefa Elyakut ise, Önder Apo’nun fiziki özgürlüğü ve halkların özgürlüğü talebiyle bir araya geldiklerini belirterek, halkın mitinge gösterdiği katılımı selamladı. Elyakut, "Özgür Önder, özgür yaşam istiyoruz" ifadelerini kullandı.
Konuşmalar sırasında sık sık "Bijî Serok Apo" ve "Bê Serok jiyan nabe" sloganları atıldı.
Mitingde konuşmaların ardından Önder Apo’nun kısa süre önce yaşamını yitiren sanatçı Kadir İnanır için gönderdiği mesaj okundu.